Crusader Kings 3 przyczyniło się do wielkiego sukcesu finansowego Paradox Interactive

Firma Paradox Interactive opublikowała dziś raport finansowy za rok 2020.

Ten okazał się najlepszym okresem w historii istnienia przedsiębiorstwa. W porównaniu do poprzednich kilkunastu miesięcy zaliczono wzrost dochodu o 39 punktów procentowych. Dało to łączną sumę 1,79 miliarda koron szwedzkich (ponad 215 milionów dolarów).

Do takowego wyniku przyczyniło się zarówno hitowe Crusader Kings III, jak i tytuły pokroju Empire of Sin, Hearts of Iron IV, Stellaris, Cities: Skylines czy Europa Universalis IV. O tym jakże imponującym wyniku finansowym, a także drodze ku jego osiągnięciu opowiedziała Ebba Ljungerud, CEO Paradox Interactive:

Rok 2020 był najlepszym okresem w historii firmy Paradox – z silnym wzrostem dochodu, zysków i liczby graczy. Nasze ugruntowane marki nadal się rozwijają, zdobywając coraz więcej fanów i nową zawartość, a sukces Crusader Kings III w trzecim kwartale dał nam prawdziwego kopa. Crusader Kings III pobił kilka naszych poprzednich rekordów, jeżeli chodzi o wyniki w momencie premiery, zarówno pod względem liczby jednocześnie grających użytkowników, jak i od strony sprzedanych kopii. To dla nas wyraźny znak, że udało nam się ożywić markę poprzez sequel, który będziemy w stanie rozwijać dzięki nowym treściom na przestrzeni wielu lat. Nasze studio miało szczególne trudności z utrzymaniem zwykłego tempa produkcji. Dlatego zdecydowaliśmy się odłożyć w czasie kilka zaplanowanych, ale nieogłoszonych tytułów, aby zapewnić im odpowiednią jakość, co przełożyło się na przesunięcia dat premier w trakcie 2021 roku. Kluczowe jest dla nas to, aby nasze gry były dobrze odbierane przez graczy, dlatego zawsze chcemy, jeśli to możliwe, dać naszym studiom deweloperskim czas wymagany do osiągnięcia pożądanego poziomu jakościowego.

Źródło:
Karol Laska - GRY-OnLine


Klemens
2021-02-23 21:23:20